Bez wehikułu w przeszłość

Dnia 23.05.2013 roku o godzinie 9.00 wyruszyliśmy autokarem na wycieczkę do grodu Kraka. Mieliśmy możliwość zwiedzenia części zabytków zlokalizowanych na Wawelu, który przez całe wieki stanowił centrum państwowości polskiej. Dziś wizyta w dawnej rezydencji królewskiej to fascynująca podróż w głąb historii Polski, w czasy zarówno jej świetności, jak i upadku.

Na wzgórzu nazwanym Wawelem (od słowa wąwel – wzgórze) zbudowana została gotycka katedra, w miejscu drewniano – ziemnych fortyfikacji wzniesiono solidne mury, a sam zamek został znacznie rozbudowany. Lata świetności zamku przypadły na czasy panowania Jagiellonów, zwłaszcza ostatnich z rodu Zygmunta III Starego i Zygmunta Augusta. Zwiedziliśmy prezbiterium - przestrzeń kościoła przeznaczoną dla duchowieństwa oraz służby liturgicznej, a także zobaczyliśmy nagrobek króla Władysława II Jagiełły, poety Cypriana Kamila Norwida, Fryderyka Chopina (symboliczny, wykonany w 2010 roku), Krzyż (tzw. czarnykrucyfiks) Świętej Jadwigi, nagrobek króla Kazimierza Wielkiego, który został wykonany z czerwonego marmuru, groby królewskie i krypty. Obejrzeliśmy również największy dzwon w Europie, który waży 12 t – dzwon Zygmunta. Legenda głosi, że kto dotknie lewą ręką serca dzwonu, tego marzenie się spełni.

Następnie udaliśmy się do teatru Groteska na przedstawienie pt. „Przygody Odyseusza” w reżyserii Pawła Szumca. Główny bohater zdobywa szereg doświadczeń, które kształtują jego osobowość. To antyczny „teatr w teatrze” oraz imponujące lalki, kostiumy i dekoracje. Całość potraktowana została w sposób humorystyczny, pokazując patos tradycji z przymrużeniem oka.

Na zakończenie naszej udanej wycieczki udaliśmy się do Mc Donald’s, a następnie po 18.00 wszyscy wróciliśmy do naszych domów, uśmiechnięci, zadowoleni …

Magdalena Magiera i Anna Zegadło

Gościmy

Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.

wykpodrZapraszamy do zapoznania się się z aktualnymi wykazami podręczników      dla poszczególnych klas      w naszym gimnazjum.

wykaz podręczników

economylog

Projekt "Me&Economy"

realizowany w ramach

unijnego programu

""Młodzież w Działaniu".

bibliotreklam1

Kto czyta -żyje wielokrotnie.

Kto zaś z książkami obcować nie chce - na jeden żywot jest skazany